We hope you had another great week! We have a lot of fun spirit days coming up for Unity Day, where we unite against bullying and Red Ribbon Week! On Unity Day, Wednesday, Oct. 21, please wear orange so all of us at Oak Hill can stand united against bullying. Your parents are receiving a letter about Red Ribbon Week, so look out for that so you know what to wear for each of those days.
¡Esperamos que hayas tenido otra gran semana! Tenemos un montón de días de diversión para el Día de la Unidad, donde nos unimos contra la intimidación y la Semana del Listón Rojo! En el Día de la Unidad, el miércoles 21 de octubre, por favor vístete del color naranjado. Sus padres estáran recibiendo una carta sobre la Semana del Listón Rojo, así que tengan cuidado con eso para que sepan qué ponerse para cada uno de esos días.
This week's lesson is for our 3rd- 5th grade students. Please watch the story, Each Kindness. we love this story because it let's us see how bullying can affect not only the victim, but also the person who chose to be mean, or the person who stood by and did nothing. Being a bystander, can make you feel guilty and bad that you didn't step up and help. Watch the story to see how the other kids treated Maya and how the students who knew this was going on reacted.
La lección de esta semana es para nuestros estudiantes de 3º a 5º grado. Por favor vean la historia, Each Kindness/Cada Amabilidad. Nos encanta esta historia porque nos permite ver cómo la intimidación puede afectar no sólo a la víctima, sino también a la persona que eligió ser mala, o la persona que se quedó sin hacer nada. Ser un espectador, puede hacerte sentir culpable y mal por no haber dado un paso adelante y ayudar. Mira la historia para ver cómo los otros niños trataron a Maya y cómo reaccionaron los estudiantes que sabían que esto estaba pasando.
After listening to the story, answer these questions: How did it make you feel? How do you think Maya felt? What could Chloe have done differently? What could all of the students involved have done differently? What would you do if you were a student in this class and saw what the others were doing and saying to Maya? Who are some adults the students could have gone to get help for Maya?
Después de escuchar la historia, responde a estas preguntas: ¿Cómo te hizo sentir? ¿Cómo crees que se sintió Maya? ¿Qué podría haber hecho Chloe de manera diferente? ¿Qué podrían haber hecho todos los estudiantes involucrados de manera diferente? ¿Qué harías si fueras un estudiante de esta clase y vieras lo que los demás están haciendo y diciendo a Maya? ¿Quiénes son los adultos a los que los estudiantes podrían haber ido a buscar ayuda para Maya?
We are using this quiz as a whole-group during our lessons, but click on the link below and see if you can get all of the answers correct on your own, too. Check to see what you already know, or what you may not know about cyber bullying.
Estamos usando este cuestionario como un grupo completo durante nuestras lecciones, pero haz clic en el enlace de abajo y mira si puedes conseguir todas las respuestas correctas por tu cuenta también. Comprueba lo que ya sabes, o lo que puede que no sepas sobre el acoso cibernético.
We hope this story made you think of each person's perspective that was involved and reflect on what it means to choose kindness. We know we have so many kind students at Oak Hill and we hope if the time ever comes for you to a take a stand against bullying, you will know just what to do.
Esperamos que esta historia te haya hecho pensar en la perspectiva de cada persona involucrada y reflexionar sobre lo que significa elegir la amabilidad. Sabemos que tenemos muchos estudiantes amables en Oak Hill y esperamos que si alguna vez llega el momento de que tomes una postura contra el acoso, sabrás qué hacer.
Welcome back for another week of lessons! This week's lesson is for PK-2nd grade, but anyone can enjoy it! Did you know the month of October is Bullying Awareness Month?? Ms. Ahumada and Mrs. Rosales will be stopping in your class Zoom times this month to teach you about what bullying is, what it isn't, and how you can get help for yourself or someone else if either you or them are being bullied! It is important to remember that someone making one or two mean choices towards you doesn't mean they are a bully. Bullying is an ongoing, purposeful abuse of power. You'll see what I mean by that in the Howard B. Wigglebottom story below. He is repeatedly bullied by the Snorton twins. Watch to see how Howard handles it and what he does to finally get help! Don't forget to watch to the end to answer all the questions in the quiz, too!!
¡Bienvenidos a otra semana de lecciones! La lección de esta semana es para PK-2º grado, ¡Pero cualquiera puede disfrutarla! ¿Sabías que el mes de octubre es el mes de concientización sobre el acoso escolar? La Sra. Ahumada y la Sra. Rosales asistarán en su clases de Zoom este mes para enseñarle qué es el acoso, qué no es y cómo puede obtener ayuda para usted o para otra persona si usted o ellos están siendo acosados. !Es importante recordar que alguien que toma una o dos decisiones malas contigo no significa que sea un Bully. La intimidación es un abuso de poder continuo y deliberado. Verá lo que quiero decir con eso en la historia de Howard B. Wigglebottom a continuación. Es acosado repetidamente por los gemelos Snorton. ¡Observe cómo lo maneja Howard y qué hace para finalmente obtener ayuda! ¡¡No olvide mirar hasta el final para responder a todas las preguntas del cuestionario también!!
Poor Howard! I am sad he had to go through all of that for so long. What could he have done to get help sooner? Never be afraid to immediately get help from an adult that you trust. If one adult doesn't get you the help you need, go to another adult. Don't stop until you get the help you need. Also remember to be an upstander, not a bystander. If you see someone else getting bullied, take a stand and help them to get the help they need. Never join in on the bullying or laugh at what they are doing. Stand up for the person being bullied, and encourage others to do so, too!
¡Pobre Howard! Me entristece que haya tenido que pasar por todo eso durante tanto tiempo. ¿Qué pudo haber hecho para obtener ayuda antes? Nunca tenga miedo de obtener ayuda inmediata de un adulto en quien confíe. Si un adulto no le brinda la ayuda que necesita, acuda a otro adulto. No se detenga hasta obtener la ayuda que necesita. También recuerde ser un defensor, no un espectador. Si ve que alguien más está siendo intimidado, tome una posición y ayúdelo a obtener la ayuda que necesita. Nunca te unas al acoso ni te rías de lo que están haciendo. ¡Defiende a la persona que está siendo intimidada y anima a los demás a hacerlo también!
Please click the video below and sing-along to a fun song about bullying!
¡Haga clic en el video a continuación y cante una canción divertida sobre el acoso!
Mark your calendars for Wednesday, October 21, which is Unity Day. We will all unite against bullying and wear orange that day to show our support! Have a great week! :-)
Marque sus calendarios para el miércoles 21 de octubre, que es el Día de la Unidad. ¡Todos nos uniremos contra el acoso y nos vestiremos del color naranjado ese día para mostrar nuestro apoyo! ¡Que tengas una buena semana! :-)
We hope you had another great week! For those of you who are coming back to school this week for in-person learning, welcome back! This week's lesson is for 3rd-5th grade and focuses on being an active listener and doing your best to not interrupt. Please listen to the story below to see how Louis has a hard time with interrupting and what he does to work on this and be a better listener. You may find that since we are doing a lot of virtual learning, it is easier and more tempting to interrupt in the Zoom meetings. This lesson is a good reminder of how it is so important to be the best listener you can be, so you don't miss out on any learning, are being polite, are showing your friends, family, and teachers that you care about what they are saying, and sometimes also to help keep you safe (for example, crossing the street, looking out for a ball in a sport you play, etc.) Try practicing all those listening skills (eyes watching, ears listening, voice quiet, and body still) while you listen to the story.
¡Esperamos que haya tenido otra gran semana! Para aquellos de ustedes que regresan a la escuela esta semana para aprender en persona, ¡Bienvenidos! La lección de esta semana es para los grados tercero a quinto y se enfoca en las destrezas para escuchar mejor y hacer todo lo posible para no interrumpir. Por favor escuche el cuento para ver cómo Louis tiene dificultades para interrumpir y qué hace para trabajar en esto y como escuchar mejor. Puede encontrar que, dado que estamos haciendo mucho aprendizaje virtual, es más fácil y más tentador interrumpir las reuniones de Zoom. Esta lección es un buen recordatorio de lo importante lo que es las destrezas de escuchar, para que no se pierda ningún aprendizaje, sea cortés, muestre a sus amigos, familiares y maestros que se preocupa por lo que están diciendo, y a veces también para ayudarlo a mantenerse a salvo (por ejemplo, cruzar la calle, buscar una pelota en un deporte que practica, etc.) Intente practicar todas esas habilidades de escuchar (ojos mirando, oídos escuchando, boca callada, y cuerpo quieto) mientras escuchas el cuento.
Now that you have listened to the story, click on the links below to answer some questions about what you learned and to check for understanding. We can't wait to read your responses! :-)
¡Esperamos que tengas otra gran semana, ya sea que estés aprendiendo en casa o en persona! ¡También esperamos anunciar a los miembros de la coalición No Place for Hate esta semana! ¡Estén atentos a las emocionantes noticias!
We hope you have another great week, whether you are learning remotely, or in-person! We also look forward to announcing our No Place for Hate coalition members this week!! Stay tuned for that exciting news!
Ahora que ha escuchado el cuento, haga clic en los enlaces a continuación para responder algunas preguntas sobre lo que aprendió y para verificar su comprensión. ¡Estamos ansiosas por leer sus respuestas!
Hello Eagles!! We hope you had a fantastic weekend! This week's lesson is for PK-2 and is all about learning to be the best listener you can be. This is an even more important skill to practice while we are doing things virtually because it can be very hard for some of us to focus that way. I know it can be hard for us sometimes, so even as adults, we really must practice those listening skills. In this story Howard has some trouble at first with listening and following directions but watch until the end to see how he solves this problem!
¡Hola Águilas!¡Esperamos que hayas tenido un buen fin de semana! La lección de esta semana es para PK-2 y se trata de aprender habilidades para escuchar y ser el mejor estudiante posible. Esta es una habilidad aún más importante para practicar mientras hacemos las cosas virtualmente porque puede ser muy difícil para algunos de nosotros enfocarnos de esta manera. Sé que a veces puede ser difícil para nosotros, así que incluso como adultos, realmente debemos practicar esas habilidades para escuchar. En este cuento, Howard tiene algunos problemas al principio para escuchar y seguir instrucciones, ¡Pero observa hasta el final para ver cómo resuelve estos problemas!
We hope you enjoyed the story! Answer these questions as you think back about it:
What were some mistakes Howard was making in the beginning of the story that showed he wasn't the best listener he could be?
How did he start to feel about those mistakes?
How did he start to make a change and be a better listener?
How did he feel at the end of the story?
Take this quiz to see how well you were listening to the story and see if you can answer all the questions right!
¡Esperamos que hayas disfrutado el cuento! Responde a estas preguntas mientras piensas en ellas:
• ¿Cuáles fueron algunos de los errores que Howard estaba cometiendo al principio del cuento que demostraron que no era el mejor estudiante que podía ser?
• ¿Cómo empezó a sentirse por esos errores?
• ¿Cómo empezó a hacer un cambio y a escuchar mejor?
• ¿Cómo se sintió al final del cuento?
¡Responde a este cuestionario para ver qué tan bien escuchó el cuento y vea si puede responder bien a todas las preguntas!
Now watch this fun sing-along and please dance and sing the words!
¡Ahora mira este divertido canto y, por favor, baila y canta la letra!
Here are some posters to remind you of how to be a great listener like Howard!
¡Aquí hay algunos carteles!
We hope you have a great week!! Remember to practice your best listening skills as you work with your classes this week! :-)
¡Esperamos que tenga una gran semana!! ¡Recuerde practicar sus mejores habilidades para escuchar mientras trabaja con sus clases esta semana! :-)
We hope you had another great week and are starting to get the hang of your virtual learning! We thought it would be a great time to listen to a story about how the character, A Little Spot, manages learning online and what expectations there are.
¡Esperamos que haya tenido otra gran semana y que esté empezando a acostumbrarse a su aprendizaje virtual! Pensamos que sería un buen momento para escuchar una historia sobre cómo el personaje, A Little Spot, maneja el aprendizaje en línea y las expectativas.
Did that story seem at all familiar to you? Do you follow the same expectations? How is it different for you and how is it the same? For your activity this week, we want you to make a list of at least three things you can do to be a better online learner and share that with a family member. Also, consider making a visual schedule for your week, so you are organized and can feel accomplished as you check each task off your list! It can be very helpful in making you feel prepared, organized, and accomplished. Here is a sample schedule below.
¿Te pareció familiar el cuento? ¿Sigues las mismas expectativas? ¿En qué se diferencia y en qué se parece? Para su actividad de esta semana, queremos que hagas una lista de al menos tres cosas que puede hacer para ser un mejor alumno en línea y que la comparta con un miembro de la familia. Además, considere la posibilidad de hacer un horario visual para su semana, para que esté organizado y pueda sentirse realizado al marcar cada tarea de su lista. Puede ser muy útil para que se sienta preparado, organizado y realizado. A continuación, se muestra un ejemplo de un horario.
We hope you all have a wonderful week and we look forward to continuing to see all of you in our Minute Meetings! :-)
¡Esperamos que tengan una semana maravillosa y esperamos seguir viéndolos a todos en nuestras reuniones!
Hello Eagles!! I hope you had a great first week of school!! I know it was a much different start than we are used to, but we loved getting to see all of your faces again and being back! This week's guidance lesson will also be for all grades PK-5 and then next week we will start alternating our weeks like usual, with PK-2 having their lessons first. This week we just wanted to focus on making sure you know how to access our lessons and our virtual counseling offices, so that you can start enjoying all of the books, activities, videos, and games in there! Please click on the video below to learn how to get to them and then your assignment is to start exploring and using them! We hope you enjoy them and have fun!! :-)
Hola Aguilas !! ¡Espero que hayan tenido una gran primera semana de clases! Sé que fue un comienzo muy diferente al que estamos acostumbrados, ¡Pero nos encantó verlos a todos nuevamente y estar de regreso! La lección de esta semana también será para todos los grados PK-5 y luego la próxima semana comenzaremos a alternar nuestras semanas como de costumbre, con PK-2 teniendo sus lecciones primero. Esta semana solo queríamos centrarnos en asegurarnos de que sepa cómo localizar nuestras lecciones y a nuestras oficinas de asesoramiento virtual, para que pueda comenzar a disfrutar de todos los libros, actividades, videos y juegos que hay allí. Haga clic en el video acontinuación para aprender cómo llegar a ellos para explorarlos y usarlos. Esperamos que las disfrutes y te diviertas !!
Welcome back to school! We are so excited for another great school year! We know this year we are starting things a bit differently than we are all used to, but no matter what, we are going to make it a great start and have a wonderful, new year together. For those of you who are new, we are your school counselors. Ms. Ahumada is the full-time counselor and works every day of the week, while Mrs. Rosales is part-time and works Tuesdays, Thursdays, and every other Friday.
Something we would love you to take a look at is our virtual counseling offices, that you will find a tab for on this blog. Click on it and you will see a virtual office for Ms. Ahumada in English and one for Mrs. Rosales in Spanish. There are a lot of fun videos, games, activities that you can use in the virtual office, so have fun clicking on everything and exploring!
We also want you to know that starting this week, we will begin popping into Zoom during one of your class times and we will be pulling each of you into a "breakout room" with us for a very quick minute meeting just to say hi and see how you are doing. We look forward to meeting with you! We have created a lesson for you below to watch that will help you learn even more about us, what we do as counselors, and how you can get a hold of us when you have a big problem. We will have a new lesson for you every other week. This week's lesson is for everyone, but then we will start our regular schedule. Next week will be a lesson for PK-2 and the following week will be for 3rd-5th and it will alternate like that. Enjoy this week's lesson and we look forward to meeting with you all soon!! :-)
Bienvenido de nuevo año escolar! ¡Estamos muy emocionados por otro gran año! Sabemos que este año estamos comenzando las cosas de manera un poco diferente a lo que estamos acostumbrados, pero vamos a hacer que sea un gran comienzo y tener un año nuevo maravilloso juntos. Para aquellos de ustedes que son nuevos, somos sus consejeros escolares. La Sra. Ahumada es la consejera de tiempo completo y trabaja todos los días de la semana, mientras que la Sra. Rosales trabaja a tiempo parcial y trabaja los martes, jueves y cada otro viernes.
Algo que nos encantaría es que visiten nuestras oficinas de asesoramiento virtual, las encontrarás en este blog. Haga clic en él y verá una oficina virtual para la Sra. Ahumada en inglés y una para la Sra. Rosales en español. Hay muchos videos, juegos y actividades divertidos que puedes usar en la oficina virtual, ¡Así que diviértete haciendo clic en todo y explorando!
También queremos que sepa que a partir de esta semana, comenzaremos a aparecer en Zoom durante uno de sus horarios de clase y los llevaremos a una "sala de grupos" con nosotros para una reunión de un minuto solo para saludar y ver como estas. Hemos creado una lección para que la vea a continuación y que lo ayudará a aprender aún más sobre nosotros, lo que hacemos como consejeros y cómo puede comunicarse con nosotros cuando tenga un grande problema. Tendremos una nueva lección cada dos semanas. La lección de esta semana es para todos, pero luego comenzaremos nuestro horario regular. La próxima semana será una lección para PK-2 y la semana siguiente será para el 3º al 5º y se alternará así. ¡Disfrute de la lección de esta semana y esperamos reunirnos con todos ustedes pronto! :-)